knokke-heist.be – Week van de Fair Trade van 2 tot 12 oktober

07.10.2024

Sedert 2010 draagt Knokke-Heist met trots de titel van Faire Gemeente. Deze titel is een erkenning voor het gezamenlijke werk van het gemeentebestuur, de vrijwilligers van de trekkersgroep, onze inwoners en diverse lokale partners, handelaars en horeca. Tijdens de Week van de Fair Trade van 2 tot 12 oktober 2024 zetten we deze titel extra in de schijnwerpers!

Waarom blijft Fair Trade nodig?
Stel je voor: je werkt hard maar verdient niet genoeg om aan je basisbehoeften te voldoen. Dit is de realiteit voor miljoenen boeren in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Ze produceren, cacao, koffie, thee, bananen, rijst en katoen, maar worden genadeloos geconfronteerd met ongelijkheid. Fair Trade, biedt hun een oplossing door hen een eerlijke prijs te geven voor hun producten.

Heb je een handels- of horecazaak, dan zou Oxfam het op prijs stellen mocht je deze korte enquête willen invullen. De Week van de Fair Trade is een initiatief van het Trade for Development Centre van Enabel, het Belgisch Ontwikkelingsagentschap, in samenwerking met de belangrijkste fairtradeverenigingen in België. En natuurlijk zijn ook de Faire Gemeenten van de partij!

Verkies je ook een Faire Gemeente?
Dat kan online door op www.ikverkieseenfairegemeente.be het wensenformulier in te vullen. Of een briefkaart invullen bij Oxfam Wereldwinkel, Kerkstraat 36, Knokke-Heist – 050/510451

Naar het artikel